Prečo je dobré plávanie – 5 benefitov

Plávanie je veľmi populárnou a obľúbenou športovou činnosťou, cvičením či formou odreagovania. Poskytuje celý rad jedinečných zdravotných benefitov.

Zdravotné výhody plávania


Účasť na akejkoľvek fyzickej aktivite – najmä na pravidelnej báze – môže poskytnúť široké spektrum zdravotných výhod. Pravidelné cvičenie zlepšuje zdravie srdca, môže vám pomôcť dosiahnuť a udržať si zdravú hmotnosť, znižuje riziko cukrovky a môže dokonca znížiť riziko niektorých druhov rakoviny.

Keď starnete, znižuje riziko depresie a môže dokonca podporiť lepší spánok. Pohyb a šport zároveň dodáva mozgu endorfíny, pocit šťastia, a robí vám tak aj lepšiu náladu. Niekoľko hodín hneď po športovom výkone či prechádzke je dokonca na vyššej úrovni vaša kreativita.

Vodné prostredie a skutočnosť, že plávanie zapája celé telo, mu dáva niekoľko jedinečných výhod oproti iným obľúbeným aktivitám, ako je chôdza, beh alebo bicyklovanie.

Potreby a pomôcky na plávanie nájdete tu>

prečo je dobré plávanie

Môže zlepšiť postavu, plávanie je vhodné na chudnutie


Plávanie vám môže pomôcť znížiť telesný tuk. Je veľmi dobré a vhodné na chudnutie. Pri mierne zvýšenej hladine pokojového pulzu dochádza k spaľovaniu tuku. Plávanie, hlavne v nižšej intenzite, je relatívne ľahká a príjemná aktivita aj pre ťažších či obéznych ľudí narozdiel napríklad od behu. Ďalšie vhodné cvičenia na chudnutie nájdete tu>

Môže znížiť krvný tlak


Niekoľko štúdií naznačuje, že plávanie môže pomôcť znížiť krvný tlak.

V skupinách ľudí podrobených štúdii s vysokou intenzitou plávania ale aj so stredným plávaním došlo k poklesu systolického krvného tlaku. Obe skupiny tiež znížili pokojovú srdcovú frekvenciu a telesný tuk.

Niekoľko ďalších štúdií tiež zistilo súvislosť medzi cvičením plávaním a nižším krvným tlakom, najmä u ľudí s hypertenziou.

Znížené riziko zranenia svalov či šliach

Mnohé obľúbené športy a voľnočasové aktivity si vyžadujú určitú úroveň techniky a môžu pinášať tvrdý kontakt so zemou, čo vedie k opuchom, bolestiam, modrinám, pomliaždeninám, zlomeninám kostí a vážnejším zraneniam šliach. Napríklad pre beh, je to mínusom, hlavne pre ťažkých ľudí.

Pravdepodobnosť výskytu týchto typov zranení pri plávaní je minimalizovaná vzhľadom na skutočnosť, že hmotnosť sa znižuje pomocou vztlaku vody. Neprichádza ku kontaktu so zemou a k pôsobeniu jej reakčných síl.

Kvôli zníženému riziku poranení pohybového ústrojenstva vedci tvrdia, že najväčšou výhodou plávania je, že si ho môžu užiť ľudia všetkých vekových kategórií či hmotností.

Menej respiračných infekcií


Otužovanie a plávanie v chladnom počasí vám môže pomôcť vyhnúť sa infekciám horných dýchacích ciest a získať ďalšie zdravotné výhody.

Tento šport zahŕňa plávanie v studenej až ľadovej vode, najčastejšie vo vode pod 5 °C.

Podobné “extrémne športy” by však mali robiť len zdraví ľudia, ktorí vedia čo robia, ako na to a aké sú zásady otužovania či plávania v studenej vode.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.