15 skvelých cvičení na chudnutie

Z rôznych cvičení na chudnutie si vyberie naozaj každý kto chce urobiť niečo so svojou postavou, svalstvom či kondíciou. Stačí si len vybrať niektoré z našej 15-tky a postupne ich prípadne pravidelne striedať.

1. Skákanie cez švihadlo

Celotelové cvičenie, ktoré vám poskytne skvelé spaľovanie kalórií. Zlepšuje koordináciu, kardiovaskulárne zdravie a môžete toto cvičenie robiť takmer kdekoľvek. Začiatočníci môžu začať s menším počtom sérií a postupne sa prepracovať k väčším objemom.

2. Vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT)

HIIT cvičenia sú skvelé na chudnutie, pretože môžete spáliť veľa kalórií za krátky čas. Vďaka zvýšenému tepu a “kyslíkovému dlhu” budete spaľovať kalórie aj po skončení tréningu.”

3. Kardio cvičenie s nízkou intenzitou

Tento typ cvičenia na chudnutie je bezpečný a účinný pre všetkých, začiatočníkov aj pokročilých. Môže vám pomôcť spáliť kalórie a schudnúť. Kardio cvičenia s nízkou intenzitou môžu zahŕňať jogging, jazdu na bicykli, rýchlejšiu chôdzu alebo zábavné hodiny kardio tanca. Neskôr môžete do bicyklovania pridať ľahké závažia, skúsiť môžete chôdzu na bežiacom páse so zdvihnutým sklonom alebo chôdzu do kopca, alebo pridať intenzívne dávky workoutu, 30-sekúnd cvičenia s 30-sekundovým odpočinkom.

4. Beh

Beh je skvelý, pretože ho môžete robiť kdekoľvek, kedykoľvek, bez špeciálneho vybavenia. Všetko, čo potrebujete, je pár kvalitných bežeckých tenisiek. Beh využíva váš zadok a nohy, čo sú väčšie svalové skupiny, vďaka ktorým spálite viac kalórií. Okrem toho, že vám pomôže schudnúť, beh je dobrý pre vaše srdce a pomôže vám vybudovať vytrvalosť.

5. Cvik Horolezec

Na jeho vykonávanie vám stačí iba váha vášho tela. Navyše výrazne zvyšuje tepovú frekvenciu. Vďaka tomu je výborný na chudnutie a spevňovanie celého tela.
Základná pozícia sa podobá kľuku, ale jednou nohou si vykročte dopredu. Potom začnite nohy striedať. Používate jadro tela ako pri planku, zvyšujete stabilitu a silu.

6. Silové cvičenia

K zvýšeniu metabolizmu dochádza pri silových cvičeniach, pretože ste pridali svalové tkanivo, čo si vyžaduje, aby telo využívalo viac energie, čím sa zvyšuje spaľovanie kalórií. Môžete cvičiť s činkami alebo na workoutových konštrukciách.

7. Jóga

Aj pri jóge viete do jej cvičenia zapojiť rôzne svaly celého tela. Tým takisto prichádza k zvýšeniu tepu, námahy a následne k spaľovaniu tuku. Navyše prospeje k flexibilite svalov a celkovo k lepšiemu pocitu cvičenca hlavne u ľudí so sedavým zamestnaním. Na chudnutie je teda prospšná aj jóga aj keď sa to nemusí zdať z prvého pohľadu.

8. Cvičenia na závesných systémoch typu “TRX”

Využíva vašu telesnú váhu proti gravitácii a zaťažuje vaše svaly iným spôsobom ako tradičné cvičenie s vlastnou váhou. Môžu byť pripevnené na strop, stenu, namontované vo dverách alebo dokonca uviazané okolo stromu. Intenzitu záťaže meníte sklonom tela voči zemi. Závesné systémy sú lacné a dostupné, nájdete ich tu>.

9. Cvičenie s Kettlbell

Pri rozvíjaní svalov spálite veľa kalórií, čo rozhýbe váš metabolizmus čím svoje telo pripravíte na chudnutie. Činky Kettlbell sa tešia obľube hlavne v posledných rokoch.

cvičenie na chudnutie

10. Box

Box je jedno z kardiovaskulárnych cvičení s najvyšším spaľovaním kalórií. Môžete skúsiť sparing, boxovanie do vreca alebo tieňový box spolu s malými činkami v rukách.

11. Chôdza

Najprirodzenejšie “cvičenie” na chudnutie. Väčšina kalórií, ktoré spálite pri chôdzi, pochádza skôr z tuku ako zo sacharidov,. Má veľmi nízku mieru vnímanej námahy, takže to s väčšou pravdepodobnosťou vydržíte robiť častejšie a dlhší čas. Vyrazte si do prírody alebo do parku a nadýchajte sa čerstvého vzduchu.

12. Chôdza do schodov

Jednoduché cvičenie, ktoré vám pomôže zvýšiť tep, schudnúť a spáliť kalórie. Chôdzu do schodov môžete robiť či už v práci v nejakej kancelárskej budove alebo v bytovke. Získate pevnejšie stehná, zadok či lýtka.

13. Plávanie

Príjemné a nenáročné cvičenie, ktoré vám takisto pomôže vyformovať postavu, schudnúť a spevniť svalstvo celého tela. Navyše posilníte srdce a získate kondičku.

14. Tanec

Tanec alebo tanečné fitness je jedným z najlepších cvičení, ktoré môžete robiť, pretože rozhýbe celé telo v rôznych rovinách pohybu, vďaka čomu budete flexibilnejší a budete sa môcť ľahšie pohybovať pri každodenných jednoduchých aktivitách. Má tiež tendenciu byť zábavnejšie a môže vám rozprúdiť tep bez toho, aby ste si to vôbec uvedomovali, čo všetko prispieva k dosiahnutiu cieľov v oblasti chudnutia.

15. Bicyklovanie

Podobne ako pri behu, jazda na bicykli s vyššou intenzitou spáli viac kalórií ako jazda s nižšou intenzitou. Nastavte si svoj výkon na zhruba strednú záťaž aby ste v nej vydržali aspoň 45 minút čo spustí fázu vhodnú na chudnutie. Skúsiť môžete aj stacionárny bicykel, cyklotrenažér.

One thought on “15 skvelých cvičení na chudnutie

  1. Pingback: Prečo je dobré plávanie - 5 benefitov

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.