4 doplnky výživy na posilnenie imunity

Byť zdravý a budovať si posilnenie imunity si vyžauje množstvo “úsilia”. Začína sa pravidelným cvičením, výživnou kvalitnou stravou, dostatočným spánkom a zvládaním stresu. Doplnky výživy však môžu tiež pomôcť zabezpečiť, aby váš imunitný systém dobre fungoval.

Dôležité pri doplnkoch na imunitu sú ich antioxidačné vlastnosti. Antioxidanty sú látky, ktoré podporujú váš imunitný systém neutralizáciou voľných radikálov, čím pomáhajú chrániť bunky pred poškodením.

Tu sú štyri doplnky, ktoré by ste mali uprednostniť pre svoje posilnenie imunity. Rovnako ako cvičenie alebo čokoľvek iné, čím chcete zmeniť svoj život, musíte ich brať pravidelne – dokonca aj denne – aby ste očakávali výsledky.

1. Vitamín C

Vitamín C je jedným z najznámejších a najobľúbenejších vitamínov. Tento jednoduchý, cenovo dostupný doplnok prináša veľký antioxidačný zásah na ochranu buniek pred poškodením voľnými radikálmi, čím pomáha podporovať zdravý imunitný systém.

Vitamín C pomáha vášmu telu produkovať a absorbovať širokú škálu ďalších dôležitých látok, ako je kolagén, L-karnitín, vitamín E a neurotransmitery.

Ako príjmať Vitamín C

Jednou z výhod vitamínu C je, že vám pomáha vstrebávať železo zo zeleniny, takže ho užívajte s jedlom. Odporúčaná denná dávka je 65 – 90 miligramov (mg), čo je dosť málo na to, aby ste ho získali z potravín bohatých na vitamín C . Mnoho ľudí užíva oveľa vyššie množstvá, keď uprednostňujú imunitu, napríklad 500-1000 mg alebo viac. Dokonca až 2 000 mg denne sa považuje za bezpečné.

Vitamín C nie je len na obdobie prechladnutia a chrípky. Urobte ho súčasťou vašej každodennej rutiny a podporte svoje imunitné zdravie po celý rok. V obchodoch, drogériach, lekárňach ho nájdete ako tabletky,, šumivé tabletky, sirupy a podobne.

posilnenie imunity

2. Zinok

Zinok je čoraz obľúbenejším minerálnym doplnkom na podporu imunitného zdravia a posilnenie imunity. Hrá dôležitú úlohu vo vašom kostrovom, neurologickom, endokrinnom a reprodukčnom zdraví, ale okrem iného pomáha aj pri metabolizme bielkovín a sacharidov.

Je tiež kľúčovou zložkou obľúbeného doplnku ZMA, zmesi zinku, horčíka a vitamínu B6, ktorú mnohí športovci užívajú na podporu spánku, regeneráciu po tréningu a produkciu testosterónu. Ak užívate ZMA, nie je potrebné ho zdvojnásobovať ďalším doplnkom zinku.

Ako príjmať Zinok

Ak užívate zinok samostatne, užite ho vždy, keď užívate ďalšie vitamíny alebo minerály, najlepšie s jedlom, v dávke medzi 15 a 30 mg.

3. Zelené doplnky a superpotraviny

Aj keď sa stravuje zdravo, môže byť ťažké získať všetkú zeleninu a ovocie, ktoré potrebujete. Módou sú zelené prášky z tzv. superpotravín.

Nejde však o náhradu za skutočnú konzumáciu zeleniny. Stále potrebujete vlákninu, ktorú získate zo zeleniny v jej prirodzenom stave. Hlavnou úlohou doplnku je poskytnúť ďalšie živiny. Navyše v mnohých zelených doplnkoch ako klíčky, pšeničná tráva alebo spirulina dostanete ďalšie potrebné doplnky pestrej skladby zdravého tela.

Ako príjmať Zelené superpotraviny

Zelený doplnok výživy sa môže užívať kedykoľvek počas dňa. Postupujte podľa pokynov na dávkovanie na obale, pretože sa budú medzi výrobkami líšiť. Zelené superpotraviny sú takisto skvelou voľbou na posilnenie imunity. Čoraz viac elitných športovcov ich takisto zaraďuje do svojho jedálnička.

4. Vitamín D

Vitamín D sa zvyčajne syntetizuje pokožkou v reakcii na slnečné žiarenie. Po vytvorení ho telo používa nielen na podporu imunitného zdravia, ale aj na absorpciu minerálov, dobrú náladu a citlivosť na inzulín, okrem mnohých iných procesov.

Získanie vitamínu D zo slnka však nemusí postačovať, v zvýšení jeho hladiny môžu pomôcť doplnky vitamínu D, ktoré nájdete v lekárni či v drogérii.

Vedci nedávno zistili, že vyššia hladina Vitamínu D v tele môže zabrániť aj ťažsiemu priebehu či hospitalizácii po nákaze koronavírusom.

Ako príjmať Vitamín D

Vitamín D môžete užívať vždy, keď užívate ostatné vitamíny, ideálne s jedlom. Odporúčaná denná dávka vitamínu D je 400 – 800 IU. Ale až 5 000 IU sa považuje za bezpečnú dlhodobú dennú dávku pre dospelých a ich posilnenie imunity.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.