Ako schudnúť behom

Jedným z najlepších spôsobov ako schudnúť behom, je behať pomaly. Spolu so silovým tréningom a samozrejme hlavne vhodnou stravou, môže behanie dlhodobo vyformovať vašu postavu.

Ako behať aby ste schudli hlavne z tuku a nie z ťažko vybudovaných svalov?

Pre chudnutie je najdôležitejšie aby boli tréningy pravidelné a dostatočne dlhé.
Na rýchlosti behu však tiež záleží, ak totiž budete behať príliš rýchlo, telo začne miesto tukov spaľovať cukry a chudnutie nebude dostatočne efektívne.

ako schudnut behom

Ako dlho a často behať ak chcete schudnúť?


Je potrebné aby beh trval minimálne 40 minút. Ideálne by ste mali behať aspoň tri, ideálne neskôr aj štyri dni v týždni, po dobu 40 minút tempom, pri ktorom ste schopný hovoriť a váš dych je zrýchlený len minimálne.
Toto tempo bude pre každého trochu iné, v závislosti na fyzickej kondícii, i veku.

Aká by mala byť tepová frekvencia pre chudnutie behom?

Vaša tepová frekvencia, ktorú môžete merať hodinkami, športesttermi či hrudnými pásmi, by sa mala pohybovať na úrovni 60 až 80% z maximálnej pulzovej zóny. Idealné okolo 120 až 140 tepov za minútu. Tuk sa tak v tejto aeróbnej zóne stane výraznejším zdrojom energie.

Ak by sme behali vo vyšších hodnotách tepového pulzu (80% a viac), telo sa dostáva do tzv. anaeróbneho pásma, siaha do sacharidových zásobách a glykogénu, ktorý je palivom pre svaly.. Takto by ste teda viac prichádzali o svaly.

schudnutie behom tepova frekvencia

Viac schudnete keď budete behať ráno alebo večer?

Neexistuje žiadna overená rada kedy telo chudne pri behu viac. či ráno, na obed alebo večer. Základ je vybrať tú časť dňa kedy sa cítite najlepšie vy a kedy sa vám dobre športuje.

Kedy začnete chudnúť behom?

Výsledok a teda chudnutie behom sa dostaví už po mesiaci až dvoch. Chudnutie je rovnomerné zo všetkých partií, navyše vám beh spevní lýtka, stehná, zadok, či brucho a stred tela. Veľmi rýchlo teda uvidíte v zrkadle výsledky svojho snaženia. Tým sa možno pre vás stane beh a zaroveň formovanie postavy stane závislosťou.

Ak máte väčšiu nadváhu, začnite chôdzou, beh môže zaťažovať vaše kĺby. Kým si zvyknú vaše kolená, členky či chodidlá na beh, môžu ubehnúť aj mesiace.
Behanie je rozhodne jedným z najefektívnejších športov na chudnutie.

Ako schudnúť behom – základné body

-behajte aspoň 40 minút miernym tempom aspoň 3x do týždňa

-dodržujte kvalitnú stravu, žiadne prejedanie, ťažké jedla, sladkosti, nejdezte neskoro večer a nepite sladké nápoje

-behajte maximálne do 80% tepovej frekvencie, ideálne by mal byť vaš pulz aj menší

-ak máte nadváhu môžete začať rýchlejšou chôdzou, prípadne striedať beh-chôdzu

-okrem schudnutia si behom zlepšíte kondíciu, vybudujete lepšiu imunitu, posilníte srdce, odbúrate stres, zvýšite kreativitu(hlavne ihneď po behu), predĺžite si kvalitu života a jeho dĺžku

-časom môžete pre zmenu zaradiť do tréningu aj intervalový beh, beh do kopca či beh na dlhšie trate

-k behaniu môžete pridať na striedačku počas týždňa aj silový tréning vo fitku, alebo workout na ihriskách na cvičenie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.